Mobilita pedagogických pracovníkov
V čase letných prázdnin sa dve pani učiteľky anglického jazyka zúčastnili štruktúrovaných kurzov v Anglicku, v historickom mestečku Cantenburry. Do Anglicka vycestovali v nedeľu 17. júla a s veľkými očakávaniami, motiváciou a chuťou naučiť sa a získať nové vedomosti a poznatky v oblasti vyučovania anglického jazyka v pondelok ráno nastúpili na kurzy organizované Pilgrims Teacher Training. "Pilgrims" je organizácia, ktorá ponúka pre učiteľov inšpirujúce a motivujúce kurzy. Dva týždne mali možnosť prežiť v multikultúrnej spoločnosti, keďže do Pilgrims prichádzajú učitelia z mnohých európskych krajín.
Štruktúrovaný kurz "Teaching English through Multiple Intelligence"
Štrukturovaného kurzu "Vyučovanie angličtiny pomocou teórie viacnásobné inteligencie" sa zúčastnila PaedDr. Mária Konečná. Obsahom tohto kurzu bolo naučiť:
- lepšie pochopiť, akým spôsobom sa študenti učia a vzdelávajú v súvislosti s viacnásobnou (mnohonásobnou) inteligenciou,
- aplikovať teóriu "multiple intelligence" (mnohonásobná inteligencia) v triede a následne hodnotiť a posudzovať študentov vychádzajúc z tejto teórie,
- zoznámiť sa s rôznymi inteligenciami a naučiť sa rozpoznať ich u seba aj svojich študentov,
- vytvoriť priaznivé prostredie pre učenie,
- zlepšiť svoje jazykové kompetencie,
- získať zručnosti a nástroje, ktorými sa dosiahne vyššia vzdelanostná úroveň študentov.
![](https://839d7e717c.cbaul-cdnwnd.com/e5162d7dae341a135b5e72b8f786f490/200000020-96d3a97ccb/mi.jpg?ph=839d7e717c)
Lektorkou kurzu bola charizmatická, energická, inšpirujúca a vždy usmiata Steffania Balloto, ktorá nás zaviedla do sveta teórie "Multiple Intelligence". Teória viacnásobné inteligencie je dielom amerického psychológa Howarda Gardnera. Ten predpokladá existenciu ôsmych rôznych, vzájomne viac-menej nezávislých inteligencií: lingvistická inteligencia, logicko-matematická inteligencia, priestorová inteligencia, hudobné inteligencia, telesne-pohybová inteligencia, interpersonálne inteligencia a intrapersonálnu inteligencie, naturalistická inteligencia.
Štruktúrovaný kurz " Methodology and English Language for Secondary Teachers "
Štruktúrovaného kurzu sa zúčastnila Mgr. Mária Hrabovská. Obsahom tohto kurzu bolo naučiť účastníkov:
- spôsoby prezentácie a precvičovanie gramatiky a slovnej zásoby,
- využitie hudby, príbehu, obrázkov a drámy vo výučbe,
- individuálny prístup k žiakom,
- oboznámenie sa s rôznymi štýlmi učenia,
- pracovať so žiakmi na rôznym úrovniach vedomostí,
- nápady na využitie rôznych foriem vyučovania,
- zlepšenie výslovnosti,
- práca s učebnicami a doplnkovými materiálmi,
- využitie textov na rôzne účely a práca so samotným textom,
- využitie on-line zdrojov,
- učenie prostredníctvom umenia,
- nápady pre hodnotenie a testovanie,
- prvky CLIL,
- riešenie problémov učiteľov, ktorí pracujú v jednojazyčnom kontexte,
- vysporiadanie sa s problémovým správaním.
Veľmi zaujímavou časťou kurzu bolo využitie NLP (neuro-lingvistické programovanie) vo vyučovaní cudzieho jazyka. Tento model vysvetľuje, ako spracovávame informácie, ktoré k nám prichádzajú zvonku. Je založený na práci Richarda Bandlera a Johna Grindera. Táto teória zdôrazňuje význam zmyslového vnímania, neverbálnej komunikácie, očného kontaktu, postoja a pohybu pri učení. Pomáha vytvárať pozitívnu atmosféru v triede a učenie cudzieho jazyka sa využitím rôznych aktivít stáva efektívnejším.
![](https://839d7e717c.cbaul-cdnwnd.com/e5162d7dae341a135b5e72b8f786f490/200000126-2592a268bf/certifik%C3%A1t_MatkaH.jpg?ph=839d7e717c)